အဲဒီအုပ္စုေတြက ျမန္မာ့ဆန္ အရည္အေသြး ဂုဏ္သတင္း က်ဆင္းၿပီး ေစ်းကြက္ေ၀စု ေလ်ာ့နည္းေအာင္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေစ်းကြက္ေပ်ာက္သြားေအာင္ စနစ္တက် ထိုးႏွက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္" ဟု ဦးရဲမင္းေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ဆန္သယ္ေဆာင္သြားသည့္ သေဘၤာသည္ ကင္မရြန္းႏုိင္ငံတြင္ တန္ခ်ိန္ (၇၀၀၀) ကုန္ခ်ျခင္း မျပဳမီ အျခားႏိုင္ငံမ်ားတြင္ တန္ခ်ိန္ (၁၃၀၀၀) ေက်ာ္ကို လွည့္လည္ကုန္ခ်ၿပီးမွ ကင္မရြန္းႏုိင္ငံသို႔ ေရာင္း၍မကုန္ေသာ သေဘၤာျဖင့္ ေနာက္ဆံုးမွ ေရာက္ရွိကုန္ခ်ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ကုန္၀ယ္ယူသူသည္ end buyer မဟုတ္ဘဲ ၎နာက္တြင္ ထပ္ဆင့္၀ယ္ယူသူ သံုးဦးၾကားခံၿပီး အဆင့္ဆင့္ လက္လႊဲေရာင္းခ်မႈမ်ား ရွိခဲ့ၿပီးမွ ေနာက္ဆံုးကင္မရြန္းမွ ကုန္၀ယ္သူ Socia Sarl ထံ ေရာက္ရွိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ အဆင့္ဆင့္ လက္လႊဲေရာင္းခ်မႈေၾကာင့္ Long Voyage ျဖစ္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ သေဘၤာ၏ ေလ၀င္ေလထြက္ Ventilation အားနည္းမႈ၊ ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ Hatch အေပါက္ဖြင့္ၿပီး ေလ၀င္ေလထြက္ေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေသာ္လည္း သေဘၤာ၏ ခြၽတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ စိုထိုင္းစ ျမင့္မားလာၿပီး ေငြ႕ရည္ဖြဲ႕ကာ အဆိုပါေငြ႔ရည္မွ Precipitation ျဖစ္ၿပီး ေရစိုကာ ဆန္အိတ္အခ်ဳိ႕ ပ်က္စီးသြားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္
"ဘယ္ႏုိင္ငံက ဆန္မဆို ဒီလိုအေျခအေန ျဖစ္လာရင္ ပ်က္စီးမွာပဲေလ။ ဒီလို ခ်ဲ႕ကားေျပာဆိုေနမႈေတြက ျမန္မာ့ဆန္စပါး ေစ်းကြက္ကို ထိခိုက္လာႏုိင္တယ္ ဆိုတာ အထူးသတိထား သင့္ပါတယ္" ဟုလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါး အသင္းခ်ဳပ္မွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာဆန္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အရည္အေသြးပိုင္းတြင္ ယခုထက္ပိုမို ဂ႐ုစိုက္ရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံတကာတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေၾကာင္
EMG
ဘုရင့္ေနာင္ပြဲ႐ုံသို႔ နယ္အသီးသီးမွ ဆန္မ်ားေရာက္ရွိလာသည္ကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းက ေတြ႕ရစဥ္