ၿမိတ္ခ႐ိုင္၊ တနသၤာရီၿမိဳ႕နယ္၊ သိန္ခြန္းေက်းရြာ အုပ္စုအတြင္းရႇိ
ေမာေတာင္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမႇ ကုန္သြယ္မႈျပဳလုပ္ရာတြင္ ပို႔ေဆာင္စရိတ္
သက္သာေသာ္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ပရာကြၽတ္ကရိခံမႇ ငါးအ၀ယ္ဒိုင္မ်ား၏
ဆက္ဆံပံုမ်ားႏႇင့္ မိုးတြင္းလမ္း အေနထားမ်ားေၾကာင့္ ၿမိတ္မႇေရထြက္ကုန္ တင္ပို႔သူမ်ား အေနျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ရေနာင္းၿမိဳ႕သို႔သာ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေမာေတာင္နယ္စပ္မႇာ ကုန္းလမ္းခရီးျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ လမ္းခရီး တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ပို႔ေဆာင္စရိတ္မ်ားမႇာ ေရလမ္းခရီးထက္ ကုန္က်မႈ ထက္၀က္ခန္႔ သက္သာေၾကာင္း ပို႔ကုန္တင္ပို႔သူမ်ားက တြက္ခ်က္ျပခဲ့သည္။ အခ်ိန္တိုအတြင္း ပို႔ေဆာင္ႏုိင္သည့္အျပင္ ဘန္ေကာက္ႏႇင့္နီးသည့္ အားသာခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ေရထြက္ကုန္မ်ား တင္ပို႔ရာတြင္ အလားအလာ မ်ားစြာရႇိသည့္ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္ေသာ္လည္း ပကြၽတ္မႇ ငါးအ၀ယ္ဒိုင္မ်ား၏ ဆက္ဆံပံုမ်ားေၾကာင့္ ေရထြက္ပစၥည္း တင္ပို႔သူမ်ား အေနျဖင့္ ရေနာင္းလမ္းေၾကာင္းကိုသာ ေရြးခ်ယ္လုိက္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ျဖစ္တာက ေမာေတာင္နယ္စပ္ ဖြင့္ပြဲရက္က ပကြၽတ္မႇာ ေရထြက္ကုန္ေတြ သြားေရာင္းရာမႇာ ျပႆနာ စျဖစ္တာပဲ။ ဖြင့္ပြဲမတိုင္မီမႇာ ေရထြက္ကုန္ေတြကို ေပါက္ေစ်းအတိုင္းေပးမယ္၊ တင္ပို႔လာတဲ့ ကုန္ေတြကို အားလံုးေစ်းမႏႇိမ္ဘဲ အဆင္ေျပေအာင္ ၀ယ္ယူေပးမယ္လို႔ ႏႇစ္ဖက္ႏိုင္ငံ အစိုးရခ်င္း သေဘာတူထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငါးေတြ၊ ကဏန္းေတြ သြားေရာင္းေတာ့ ေစ်းကို အရမ္းႏႇိမ္ၿပီး ၀ယ္တယ္၊ ထက္၀က္ေလာက္ကို ခ်ပစ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီမႇာ ကုန္သည္ေတြလည္း မေရာင္းေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ေျပာေတာ့ ကုန္သည္ေတြကို ငါးဒိုင္ကလူေတြက ၿခိမ္းေျခာက္ပါတယ္'' ဟု ပကြၽတ္တြင္ ေရထြက္ကုန္ သြားေရာင္းခဲ့သူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ေမ ၈ ရက္တြင္ ေရထြက္ကုန္ တင္ပို႔မႈ တစ္ရက္တည္းသာ ရႇိခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းရက္မ်ားတြင္ ေမာေတာင္နယ္စပ္မႇ ေရထြက္ကုန္ႏႇင့္ တျခားကုန္မ်ား တင္ပို႔မႈ လံုး၀မရႇိေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။
''ေစ်းမႇန္အတိုင္း ၀ယ္ယူေပးရင္ က်ပ္သိန္း ၅၀၀ အထိ ရႇိပါတယ္။ အခုေတာ့ သိန္း ၂၂၀ ေလာက္ အ႐ႈံးခံၿပီး ေရာင္းေပးခဲ့ရတယ္။ မေရာင္းရင္လည္း မရေတာ့တဲ့ အေနထားပါ။ ေနာက္ထပ္ေရထြက္ကုန္ တင္ပို႕မႈကိုေတာ့ မျပဳလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ရေနာင္းန႔ဲပဲ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာပါ'' လို႕ ၿမိတ္ၿမိဳ႕မႇ ေရထြက္ကုန္တင္ပို႔သူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ယခုလက္ရႇိ ကားလမ္းအေနအထား မ်ားမႇာလည္း မိုးရာသီတြင္ ေျမသားကြၽံျခင္းမ်ား ျဖစ္ပြားတတ္သည့္ အတြက္ ကားႀကီးမ်ား ေရရႇည္တြင္ သြားလာရန္ ခက္ခဲေနေၾကာင္း သိရသည္။ ေမာေတာင္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမႇ ကုန္သြယ္ရာတြင္ လမ္းခရီးအေနအထားႏႇင့္ ငါးအ၀ယ္ဒိုင္မ်ား၏ ဆက္ဆံေရးမ်ားေၾကာင့္ ကုန္သြယ္မႈ ရပ္တန္႔ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေမာေတာင္ကုန္သြယ္မႈ ျမင့္တက္ရန္အတြက္ ကားလမ္းအေနထား အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္ၿပီး၊ ေမာေတာင္နယ္စပ္တြင္ ငါးေလလံေစ်းတစ္ခု တည္ေဆာက္ၿပီး ေရထြက္ကုန္မ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း လာေရာက္ၿပီး ေလလံဆြဲ ၀ယ္ယူေစပါက ကုန္သြယ္မႈ ျမင့္တက္လာႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားလ်က္ ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
EMG
ထုိင္းႏုိင္ငံ ပကြၽတ္ဆိပ္ကမ္းရႇိ ငါးအ၀ယ္ဒုိင္တစ္ခုအား ေတြ႔ရစဥ္
ေမာေတာင္နယ္စပ္မႇာ ကုန္းလမ္းခရီးျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ လမ္းခရီး တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ပို႔ေဆာင္စရိတ္မ်ားမႇာ ေရလမ္းခရီးထက္ ကုန္က်မႈ ထက္၀က္ခန္႔ သက္သာေၾကာင္း ပို႔ကုန္တင္ပို႔သူမ်ားက တြက္ခ်က္ျပခဲ့သည္။ အခ်ိန္တိုအတြင္း ပို႔ေဆာင္ႏုိင္သည့္အျပင္ ဘန္ေကာက္ႏႇင့္နီးသည့္ အားသာခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ေရထြက္ကုန္မ်ား တင္ပို႔ရာတြင္ အလားအလာ မ်ားစြာရႇိသည့္ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္ေသာ္လည္း ပကြၽတ္မႇ ငါးအ၀ယ္ဒိုင္မ်ား၏ ဆက္ဆံပံုမ်ားေၾကာင့္ ေရထြက္ပစၥည္း တင္ပို႔သူမ်ား အေနျဖင့္ ရေနာင္းလမ္းေၾကာင္းကိုသာ ေရြးခ်ယ္လုိက္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ျဖစ္တာက ေမာေတာင္နယ္စပ္ ဖြင့္ပြဲရက္က ပကြၽတ္မႇာ ေရထြက္ကုန္ေတြ သြားေရာင္းရာမႇာ ျပႆနာ စျဖစ္တာပဲ။ ဖြင့္ပြဲမတိုင္မီမႇာ ေရထြက္ကုန္ေတြကို ေပါက္ေစ်းအတိုင္းေပးမယ္၊ တင္ပို႔လာတဲ့ ကုန္ေတြကို အားလံုးေစ်းမႏႇိမ္ဘဲ အဆင္ေျပေအာင္ ၀ယ္ယူေပးမယ္လို႔ ႏႇစ္ဖက္ႏိုင္ငံ အစိုးရခ်င္း သေဘာတူထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငါးေတြ၊ ကဏန္းေတြ သြားေရာင္းေတာ့ ေစ်းကို အရမ္းႏႇိမ္ၿပီး ၀ယ္တယ္၊ ထက္၀က္ေလာက္ကို ခ်ပစ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီမႇာ ကုန္သည္ေတြလည္း မေရာင္းေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ေျပာေတာ့ ကုန္သည္ေတြကို ငါးဒိုင္ကလူေတြက ၿခိမ္းေျခာက္ပါတယ္'' ဟု ပကြၽတ္တြင္ ေရထြက္ကုန္ သြားေရာင္းခဲ့သူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ေမ ၈ ရက္တြင္ ေရထြက္ကုန္ တင္ပို႔မႈ တစ္ရက္တည္းသာ ရႇိခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းရက္မ်ားတြင္ ေမာေတာင္နယ္စပ္မႇ ေရထြက္ကုန္ႏႇင့္ တျခားကုန္မ်ား တင္ပို႔မႈ လံုး၀မရႇိေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။
''ေစ်းမႇန္အတိုင္း ၀ယ္ယူေပးရင္ က်ပ္သိန္း ၅၀၀ အထိ ရႇိပါတယ္။ အခုေတာ့ သိန္း ၂၂၀ ေလာက္ အ႐ႈံးခံၿပီး ေရာင္းေပးခဲ့ရတယ္။ မေရာင္းရင္လည္း မရေတာ့တဲ့ အေနထားပါ။ ေနာက္ထပ္ေရထြက္ကုန္ တင္ပို႕မႈကိုေတာ့ မျပဳလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ရေနာင္းန႔ဲပဲ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာပါ'' လို႕ ၿမိတ္ၿမိဳ႕မႇ ေရထြက္ကုန္တင္ပို႔သူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ယခုလက္ရႇိ ကားလမ္းအေနအထား မ်ားမႇာလည္း မိုးရာသီတြင္ ေျမသားကြၽံျခင္းမ်ား ျဖစ္ပြားတတ္သည့္ အတြက္ ကားႀကီးမ်ား ေရရႇည္တြင္ သြားလာရန္ ခက္ခဲေနေၾကာင္း သိရသည္။ ေမာေတာင္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမႇ ကုန္သြယ္ရာတြင္ လမ္းခရီးအေနအထားႏႇင့္ ငါးအ၀ယ္ဒိုင္မ်ား၏ ဆက္ဆံေရးမ်ားေၾကာင့္ ကုန္သြယ္မႈ ရပ္တန္႔ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေမာေတာင္ကုန္သြယ္မႈ ျမင့္တက္ရန္အတြက္ ကားလမ္းအေနထား အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္ၿပီး၊ ေမာေတာင္နယ္စပ္တြင္ ငါးေလလံေစ်းတစ္ခု တည္ေဆာက္ၿပီး ေရထြက္ကုန္မ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း လာေရာက္ၿပီး ေလလံဆြဲ ၀ယ္ယူေစပါက ကုန္သြယ္မႈ ျမင့္တက္လာႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားလ်က္ ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
EMG
ထုိင္းႏုိင္ငံ ပကြၽတ္ဆိပ္ကမ္းရႇိ ငါးအ၀ယ္ဒုိင္တစ္ခုအား ေတြ႔ရစဥ္