အေမရိကန္ႏုိင္ငံ မွ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံသို႔ေပးအပ္ခဲ့ေသာ စစ္ေရယာဥ္ BNS Somudro Joy ၏ေနာက္ကြယ္သို႔ေမွ်ာ္ႀကည့္မိျခင္း

ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ေရတပ္သည္
အေမရိကန္ေရတပ္မွ ေမလ (၂၃)ရက္ေန႔က ပူပူေႏြးေႏြး လက္ေဆာင္အျဖစ္ ရရိွထားေသာ
USCGC Jarvis (WHEC-725) စစ္ေရယာဥ္အား ယခုနွစ္ကုန္ပိုင္းခန္႔တြင္ BNS
Somudro Joy အမည္ျဖင့္ တပ္ဝင္အင္အားစာရင္း သြင္းေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
စစ္ေရယာဥ္၏ သက္တမ္းမွာ နွစ္ေပါင္း(၄၀) ေက်ာ္ခန္႔
ရိွျပီျဖစ္ေသာ္လည္း နွစ္ေပါင္း(၂၀)ခန္႔အႀကာ ၁၉၉၀/၉၂ ခုနွစ္တြင္ Fleet
Rehabilitation and Modernization Program (FRAM) အရ ေဒၚလာ (၅၅)သန္း
အကုန္က်ခံကာ အႀကီးစားမြမ္းမံျပင္ဆင္၍ ၁၉၉၂ ခုနွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္
Recommissioned ျပဳလုပ္ထားေသာ စစ္ေရယာဥ္ျဖစ္သည္။ထို႔ျပင္ အေမရိကန္တို႔၏ ေန႔စဥ္၊အပါတ္စဥ္၊လစဥ္၊နွစ္စဥ္
စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္နိုင္ေသာ Maintenance and Repair System နွင့္ 3M (
Maintenance and Material Management System) တို႔၏ အေျခအေနေႀကာင့္
စစ္ေရယာဥ္၏ အေနအထားကို စဥ္းစားႀကည့္နိုင္သည္။ Decommission ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္
၂၀၁၂ ခုနွစ္ ေအာက္တိုဘာလ မတိုင္ခင္ စက္တင္ဘာလတြင္ ၎၏ေနာက္ဆံုးခရီးစဥ္ကို
ေအာင္ျမင္စြာ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ထမ္းေဆာင္နိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေႀကာင့္
နိုင္ငံတကာစံနူန္းမ်ားအေနျဖင့္
ေမးခြန္းထုတ္စရာမ်ား ရိွေသာ္လည္း ေဒသတြင္း အေျခအေနမ်ားအရ တပ္ဆင္ထားေသာ
လက္နက္မ်ားမွလြဲ၍ သင့္တင့္မွ်တေသာ Platform တစ္ခုဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ အေမရိကန္-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေရတပ္မ်ား၏ ဆက္ဆံေဆာင္ရြက္မႈကိုလည္း
အကဲခတ္နိုင္ပါသည္။
BNS Somudro Joy သည္ ေရယာဥ္အလ်ားရွည္ျပီး Heli-deck ပါရိွျခင္းေႀကာင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ေရတပ္သည္ အီတလီမွဝယ္ယူပိုင္ဆိုင္ထားေသာ Multirole Light Helicopter Agusta Westland AW-109(ASW/SAR)
အား တပ္ဆင္အသံုးျပဳနိုင္ျပီး Missile နွင့္ အျခားလက္နက္စနစ္မ်ားကိုလည္း
ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ တပ္ဆင္နိုင္ဖြယ္ ရိွသည္။ တပ္ေတာ္ဝင္ျပီးပါက C-802A SSM
Missile ၊ 1x8 FM-90N SAM Launcher ၊ 76mm Oto Melera Gun System (သို႔)
AK- 176M Main Gun ၊ 2x Type 730B CIWS ၊ 2x3 Torpedo Launcher ၊ 2x6 ASW
Anti-Submarine Rocket ၊ AW-109 Maritime Helicopter ၊ Fire Control System
၊ Datalink နွင့္ အျခားလိုအပ္သည့္ အဆင့္ျမွင့္တင္မႈမ်ားအား
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္အစီအစဥ္ျဖင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မည္ဟုလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ
သတင္းအရင္းအျမစ္မ်ားမွ ႀကားသိရသည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နိုင္ငံသည္ ေရယာဥ္တည္ေဆာက္နိုင္မႈအပိုင္းတြင္
နိုင္ငံပိုင္ Khulna သေဘၤာက်င္းမွ ယခုအခ်ိန္ထိ မီတာ(၅၀)ေက်ာ္ခန္႔ရိွေသာ
Patrol Craft (Gun) ေရယာဥ္နွစ္စီးသာ ေရတပ္အတြက္ တည္ေဆာက္ေပးနုိင္ေသးသျဖင့္
အခ်ိန္တစ္ခုယူ၍ ႀကိဳးစား ျဖတ္ေက်ာ္ရအံုးမည္ ျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္
တစ္ဖက္ကႀကည့္လ်င္လည္း ၎တို႔ေရတပ္အေနျဖင့္ ေရယာဥ္တည္ေဆာက္မႈ အခန္းက႑တြင္
နစ္ေမ်ာရုန္းကန္မေနရပဲ ေဘးတိုက္ကူညီမႈသာ ေဆာင္ရြက္၍ ေရတပ္တစ္ခု၏
အဓိလုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို အာရုံစိုက္ေဆာင္ရြက္နိုင္ေႀကာင္း
ေတြ႔ရသည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ေရတပ္သည္ အင္အားႀကီးေရတပ္မ်ားမွ
စစ္ေရယာဥ္ေဟာင္းမ်ား ေစ်းသက္သာစြာ ဝယ္ယူျပင္ဆင္၍ အသံုးျပဳ ေဆာင္ရြက္ေသာ
အေတြ႔အႀကံဳမ်ားစြာရိွသည္။ ထို႔အတြက္ သက္တမ္း (၅၅)နွစ္ ဝန္းက်င္ရိွ Frigate
စစ္ေရယာဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ BNS Abu Bakar နွင့္ BNS Umar Farooq တို႔သည္
သက္ေသျဖစ္သည္။
ထိုကဲ့သို႔ အလားတူ သက္တမ္းရင့္
စစ္ေရယာဥ္မ်ားအား ပိုင္နက္ေရျပင္ ကာကြယ္ေရးအတြက္ Potential Enemy
သတ္မွတ္ထားေသာ နိုင္ငံအေျခအေနနွင့္ အျခား Maritime Threat မ်ားကို အေျခခံ၍
အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ Combat Ready ျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ျပင္ဆင္
ေဆာင္ရြက္ထားနိုင္သည့္အျပင္ ပိုင္နက္ေရျပင္တြင္းနွင့္ ေဒသတြင္း နုိင္ငံစံုပူေပါင္းေလ့က်င္မႈမ်ားတြင္
ပါဝင္ေစျခင္း၊ ေဒသတြင္း ေရတပ္မ်ားသို႔ မိုင္ေထာင္ခ်ီေက်ာ္၍ Ship Visit
သြားေရာက္ေစျခင္းနွင့္ ေဒသအျပင္ဘက္တိုင္ေအာင္ UN Mission မ်ား
ထမ္းေဆာင္ေစျခင္း တို႔သည္ ၎တို႔၏ Maintenance and Repair System
စနစ္က်ထိေရာက္မႈနွင့္ လူစြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေစေရး
(HRD)ေဆာင္ရြက္မႈတို႔ကို လက္ေတြ႔က်က် ေတြ႔ျမင္နိုင္ေသာ သာဓကမ်ား ျဖစ္သည္။
ယင္းသည္ အခ်ိန္၊ေငြေႀကး နွင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ား သက္သာ၍
ရရွိလာေသာ Proven ျဖစ္ျပီးသား လက္တင္စီး Platform မ်ား၏ သက္တမ္း
(၁၅နွစ္ခန္႔)အတြင္း Military Role ၊ Diplomatic Role နွင့္ HRD မ်ား စသည့္
Naval Building ဆိုင္ရာ ေခါင္းစဥ္မ်ားကို Low Cost Effective Management
ျဖင့္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ပံုေဖာ္ေနျခင္းျဖစ္ေႀကာင္း ျမင္သာနိုင္ပါသည္။ ထို႔မွ
သိသိသာသာ ပိုလွ်ံထြက္လာေသာ စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ အလံုးစံု( Management ၊ HR ၊
Budget ၊ Time ၊ etc...) တို႔အား အသံုးျပဳ၍ Naval Building ၏
ေရွ႕ေျခလွမ္းမ်ားျဖစ္သည့္ Submarine Arm ျဖစ္ေပၚေရး၊ Aviation
အေျခတည္ခိုင္မာေရး ၊ Surface နွင့္ Warfare Focus အတြက္ ဟာေနေသာ
ကြက္လပ္နွင့္လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ျဖည့္ဆည္းေနေႀကာင္း ေတြ႔ရသည္။
ထို႔ေႀကာင့္ ယခုေဖာ္ျပပါ BNS Somudro Joy စစ္ေရယာဥ္သည္လည္း ၎တို႔ Strategy
အတြက္ ပံုေဖာ္ေနေသာ Action Plan တြင္ အသံုးေတာ္ခံ က်ားလိမၼာ တစ္ေကာင္အျဖစ္
ပါဝင္လာေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ယခုအေျခအေနတြင္ပင္ အင္အားႀကီးေရတပ္နိုင္ငံသို႔ အရာရိွ/စစ္သည္
(၉၀)ေက်ာ္ သြားေရာက္၍ စစ္ေရယာဥ္နွင့္အတူ လအတန္ႀကာ တြဲဖက္ေလ့က်င့္ခြင့္
ရရိွေနျပီျဖစ္သည္။ဆိုခဲ့ပါအတိုင္း နိုင္ငံတကာစံနူန္းနွင့္
ခ်ိန္ထိုးႀကည့္ရန္မလိုပဲ သူ႔အိုးသူ႔ဆန္ သူ႔အထြာနွင့္ တြက္ေျခကိုက္သည့္
ေျခလွမ္းတစ္ရပ္ကို လွမ္းလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါမည္။
ေရတပ္တစ္ခုသည္
ပိုင္နက္ေရျပင္နွင့္ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ အက်ိဳးစီးပြားမ်ားကို ကာကြယ္
ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ထိုက္သင့္မွ်တေသာ Naval Power ကို Capability နွင့္ Threat
Base အျခခံ၍ တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ မွန္ကန္ေသာ Right တစ္ခုျဖစ္ေသာ္လည္း
Offensive အသြင္ေဆာင္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရိွပါက သတိႀကီးစြာဂရုျပဳရပါမည္။
ေသခ်ာသည္မွာ BNS Somudro Joy သည္ အိမ္နီးခ်င္းနွစ္နိုင္ငံအနက္
အိႏၵိယေရတပ္အဆင့္နွင့္ က်ားအျဖစ္သတ္မွတ္ရန္ မျဖစ္နိုင္ေသာ္လည္း
မိမိတို႔အတြက္ က်ားဆိုးတစ္ေကာင္ ျဖစ္မလာပါဟု မဆိုနိုင္ေပ။ဤအတြက္လည္း
လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ သင္ခန္းစာမ်ား ရိွနွင့္ ရိွဆဲ ျဖစ္ပါသည္။မိမိတို႔အေျခအေနသည္
ေလွႀကီးထိုး Conventional Warfare အသြင္ျဖင့္ နိုင္ငံက်ဳးေက်ာ္စစ္ကို
ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းထက္ ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာ အေျခအေန အခ်ိန္အခါမ်ိဳးတြင္ Naval
Power ျပ၍ လွ်ပ္တစ္ျပက္အတြင္း နိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္ အက်ိဳးစီးပြား
အျမတ္ထုတ္ေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားက ပို၍အေလးသာဖြယ္ ရိွေနပါသည္။
Naval Building တြင္ Capability Base သည္ Modernisation ကို ျဖစ္ေစေသာ္လည္း
War Fighting Focus အတြက္ Threat Base သည္ မရိွမျဖစ္ လိုအပ္ပါသည္။ ျဖစ္ဆဲ
ျဖစ္လတၱံ႕ ျဖစ္လာနိုင္ေသာ ျပည္တြင္းနိုင္ငံေရး အေျခအေန၊ စီးပြားေရး
အေျခအေနတို႔သည္ Naval Building အေပၚတြင္ တိုက္ရုိက္ သက္ေရာက္မႈရိွသည္
ဟုဆိုေသာ္လည္း ပို၍အေရးႀကီးေသာ အခ်က္သည္ တိုင္းျပည္နွင့္လူမ်ိဳး၏
အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားအတြက္
သာမန္အရြယ္အစားသာ ရိွေသာ ေရတပ္ပင္ျဖစ္လင့္ကစား ရိွေနသမွ်ေသာအင္အားသည္
အခ်ိန္မေရြး Combat Ready ျဖစ္ရန္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေႀကာင့္ Political
Transition မ်ားအရ အခ်ိဳ႕ေခါင္းစဥ္မ်ားအား အသားေပးေဆာင္ရြက္ရာတြင္
ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ား မျဖစ္ေရးအတြက္ က်န္ေခါင္းစဥ္မ်ားအား
သာမန္အဆင့္သာသာသို႔ ဆြဲေခၚ Maintain လုပ္ရန္ လိုအပ္သည္။ အဓိကသည္
ဦးစားေပးသင့္သည္မ်ားကို ေပးေနရေသာ္လည္း ရည္မွန္းခ်က္အဆင့္လိုက္ သြားေနေသာ
လမ္းခုလပ္တြင္ ေတြ႔ႀကံဳနိုင္ေသာ အေျခအေနမ်ားအား လက္ဦးမႈယူရန္ (သို႔)
မဆိုင္းမတြ တုန္႔ျပန္နိုင္ရန္ ထိုက္သင့္ေသာ Combat Ready Force
ခိုင္ခိုင္မာမာ လက္ဝယ္ရိွေရးအတြက္ က႑စံု ဘက္ညီမွ်တသည့္ Concrete Plan
လမ္းေႀကာင္းျဖင့္ သြားရမည္ဟုသာ ျမင္မိသည္။
ေမာင္မုတ္သုန္
(Myanmar Navy)
အပါတ္စဥ္တင္သမွ်ပို႕စ္မ်ားေခါင္းစဥ္အတိုင္းကလစ္၍ဖတ္နိုင္ပါတယ္