အင္တာနက္မွသင္ဆရာၿမင္ဆရာႏွင့္မိတ္ေဆြအားလံုးကိုဧရာဝတီသားမွေႏြးေထြးပ်ဴငွာစြာၾကိဳဆိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ၿမင္ဆရာမ်ားၿဇစ္ၾကေသာအလင္ေရာင္ၾကယ္မ်ားမေလးရွားကဆရာကိုေဂၚလီ၊ထိုင္းႏိုင္ငံမွကေနာင္သားေလး၊ဘေလာ့ခရီးသည္၊ညီေနမင္း၊ဦးေဇာ္၊ေမာင္ေစတနာႏွင့္အင္တာနက္မွဆရာသမားမ်ားအားလံုးကိုေက်းဇူးအထူးတင္လွ်က္ပါပဲခင္ဗ်ာ၊၊

06 June, 2013

မိုးတြင္း၌ ေရလယ္တြင္ သံလြင္ျမစ္တံတား တည္ေဆာက္မႈ အႏၱာရယ္ရွိေန

ကယားျပည္နယ္မွ ဖားေဆာင္းၿမိဳ႕နယ္မွ သံလြင္ျမစ္ကူးတံတား တည္ေဆာက္မႈအေျခအေနမွာ တျခားတိုင္းေဒသကဲ့သို႕ အေထာက္အကူျဖစ္ေစတဲ့ သေဘၤာမ်ား မရွိတဲ့အတြက္ မိုးတြင္းတြင္ ေရလယ္၌ တံတားတည္ေဆာက္မႈ အႏၱရာယ္ရွိေနတယ္လို႕ သိရပါတယ္။ မိုးတြင္း၌ ေရလယ္တြင္ တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္း မျပဳလုပ္ႏိုင္ေသး၍ ဦးစြာ ကမ္းစပ္ဘက္မွ လုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ ေဆာင္ရြက္ထားရတယ္လို႕ အငယ္တန္း အင္ဂ်င္နီယာ ႏွင့္ ျမိဳ႕ျပ တာ၀န္ယူထားသူ ဦးျမင့္ကိုက ယခုလို ေျပာပါတယ္။
"ျပည္နယ္ကေန ထိုင္းနဲ႕ျမန္မာနဲ႕လမ္းကိုစၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာေပါ့ေနာ္ ျပည္ နယ္ေဆာက္လုပ္ေရး ဌာနက လုပ္တယ္။ အခက္အခဲကေတာ့ ဒီေဒသမွာသြားေရး လာေရးက ေရလယ္မွာ လုပ္ငန္းလုပ္ဖို႕ ကိစၥကို အေထာက္အကူျပဳဖို႕ သေဘၤာေတြ ဘာေတြ ဘာမွမရွိဘူး ေရစီးက သန္ေတာ့ လုပ္ရတာ အဲဒီေရထဲမွာက ခက္ခဲျဖစ္တယ္။ အခုလက္ရွိက ကမ္းစပ္မွာတူးေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ေပမဲ့ ေရလယ္မွာဆိုရင္ေတာ့ အခက္အခဲျဖစ္တယ္။ မိုးတြင္းမွာေတာ့ ဟိုဘက္ကမ္းတူးဖို႕လဲ လုပ္ထား တယ္။ ေရလယ္မွာမတူးဘူး ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႕ကိုအေထာက္အကူျပဳမည့္ ပိုက္ေတြမရွိလို႕ မတူးရဲဘူး ေရစီးကလည္းသန္တယ္။ မိုးတြင္းမွာေရက ျမင့္တယ္ ေရစီးတအားသန္တဲ့ ျမစ္ဆိုေတာ့ မိုးတြင္းေတာ့ ေရလယ္မလုပ္ဘူး ကမ္းေပၚဘက္ဘဲ တက္လုပ္တယ္"

အဆုိပါ တံတား ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူမ်ားက လႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္မွ တင္ျပေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးျမင့္ကိုက “တံတားကို ေဆာက္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီေဒသရဲ့ ဖြံ႔ျဖိဳးမွဳ ႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေခ်ာေမြ႕ဖို႔ နဲ့ ထိုင္း-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း ေကာင္းျပီးေတာ့ ဒီကေန အထြက္မွာ ေတာင္ငူဖက္ကို သြားႏိုင္တဲ့ လမ္းပန္းေခ်ာေမြ႔သြားမွာ အဲဒီ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေဆာက္တာေပ့ါ၊ ဘယ္သူမွ ကန္ထရိုက္မယူဘူး၊ ဒီမွာကေတာ့ အခု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ၾကီးဌာန ကေန တာ၀န္ယူၿပီးေဆာက္လုပ္ထားတာ“ လို႔ ေျပာပါတယ္။

ယင္းတံတားျပီးစီးသြားပါက ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာ ကုန္ကူးသန္းသြားလာေရးအတြက္ နယ္စပ္လမ္းတခု ျဖစ္လာမွာျဖစ္ၿပီး ဖားေဆာင္း မွ မယ္စဲ ေဒသခံအတြက္လည္း သြားလာရ လြယ္ကူသြားမယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ယခုလို တံတားကို ေဆာက္လုပ္ေပးရန္အတြက္ ေဒသခံမ်ားရဲ့ ေတာင္းဆိိုမွဳ ႏွင့္ စိတ္သေဘာထားကိုလည္း ေဒသခံတစ္ဦးျဖစ္တ့ဲ ေဒၚညိုစန္းက အခုလို ေျပာၾကားသြားပါတယ္။

“ေတာင္းဆုိထားတာ ၾကာျပီ၊ အခုလို ေဆာက္ေပးတာ ၀မ္းသာတာေပ့ါ၊ အခုက တံတားမရွိလို႔ရွိရင္ မယ္စဲ သြားမယ္ဆိုရင္ အခက္အခဲရွိမယ္၊ ဆိုင္ကယ္ကို စက္ေလွနဲ႔ကူးမယ္ဆိုရင္ မ, တင္အံုး ခ်အံုးနဲ့ အခုက အကုန္အဆင္ေျပျပီ” လို႔ ေျပာသြားပါတယ္။

အကယ္၍ ဒီတံတား ျပီးစီးသြားလွ်င္ ယခင္က ခရီးသြားသကဲ့သို႔ စက္ေလွျဖင့္ သြားလာရာ မဟုတ္ပဲ တိုက္ရိုက္လြယ္ကူစြာ သြားလာႏိုင္ေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။

ဤတံတားကို တုိင္းေဒသ ရန္ပံုေငြ ႏွင့္ အစိုးရ ရန္ပံုေငြ ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားျပီး ခန္႔မွန္းေျခအရ ကုန္က်စရိတ္ သန္း ေလးေထာင္ငါးဆယ္ ကုန္က်မွာျဖစ္ပါတယ္။ သံလြင္တံတား (ဖားေဆာင္း)မွာ သံမဏိသံေဘာင္ သံကူကြန္ကရစ္တံတား ျဖစ္ျပီး အရွည္က ၁၂၆၀ ရွိပါတယ္။ တံတားက (၁)ႏွစ္ခြဲ စီမံကိန္း ျဖစ္ျပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ (၂)လ ပိုင္းမွ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း၀န္ၾကီး ဌာနက စတင္ တာ၀န္ယူ ေဆာက္လုပ္ေလ့ရွိျပီး ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း အၿပီး တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုခ်ိန္တြင္ ၄၀ ရာခုိင္ႏွဳန္း တည္ေဆာက္ျပီးစီးေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။

KTimes.org
ကယားျပည္နယ္ ဖားေဆာင္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ သံလြင္တံတား တည္ေဆာက္ေနမႈ အေျခအေန ျမင္ေတြ႕ရစဥ္ (ဓါတ္ပံု-ေကတီ)

အပါတ္စဥ္တင္သမွ်ပို႕စ္မ်ားေခါင္းစဥ္အတိုင္းကလစ္၍ဖတ္နိုင္ပါတယ္

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...