အိႏၵိယႏုိင္ငံမွ အေမရိကန္ ေဒၚလာသန္း (၁၂၀)အကုန္က်ခံတည္ေဆာက္ေနသည ္႔
စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မႈ စီမံကိန္းမွာ (၉၀)ရာခုိင္ႏႈန္း
ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အိႏိၵယေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ (ESSAR) က သိရွိရသည္။
... အဆုိပါ စီမံကိန္းကုိ အိႏၵိယ-ျမန္မာ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင္႔ တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး (၂၀၀၉)ခုႏွစ္မွ စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
"ဆိပ္ကမ္းေျမဖုိ႔ အၾကမ္းထည္လုပ္ငန္းေတြေတာ႔ ၿပီးစီးသေလာက္ ရွိေနပါၿပီ။ အေခ်ာသတ္ဖုိ႔ေလာက္ပဲ ရွိေတာ႔ တာပါ။ သေဘာၤခ်ည္းကပ္ ဆိပ္ခံတံတားတည္ေဆာက္မႈေတြကေ တာ႔ ခန္႔မွန္း (၆၀)ရာခုိင္ႏႈန္းပဲၿပီးေသးတ ယ္။
ဒီႏွစ္ကုန္ပုိင္းေလာက္ေတာ႔ ရာႏႈန္းျပည္႔ ၿပီးစီးမယ္လုိ႔
ေမွ်ာ္မွန္းထားပါတယ္"ဟု အိႏိၵယေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီ(ESSAR)မွ
တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
အဆုိပါ စီမံကိန္းၿပီးစီးပါက အိႏၵိယ-ျမန္မာ သေဘာတူညီခ်က္အရ အိႏၵိယအစုိးရမွ ျမန္မာအစုိးရအသုိ႔ လြဲေျပာင္းေပးအပ္ရမည္ျဖစ္ၿပ ီး
အိႏိၵယ-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္မႈစရိတ္ ေလ်ာ႔ခ်ႏုိင္ရန္ႏွင္႔ ပု႔ိကုန္
သြင္းကုန္ တုိးျမွင္႔တင္ပုိ႔မႈ ျမင္႔တက္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍
အေကာင္ထည္ေဖာ္တည္ေဆာက္ရျခင္ းျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ဆက္ေျပာသည္။
ႏွစ္ႏုိင္ငံကုန္သြယ္မႈျပဳလု ပ္ရာတြင္ စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွ ကုလားတန္ျမစ္လမ္းေၾကာင္းကုိ အသုံးျပဳ၍ အိႏၵိယႏုိင္ငံ မီဖုိရန္ျပည္နယ္အထိ ကုန္တင္ေဘာၤမ်ား တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး သြားလာႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။
ထိုကဲ႔သို႔ သြားလာႏိုင္ရန္ အဆုိပါ ျမစ္လမ္းေၾကာင္းရွိ ေရတိမ္ေသာင္မ်ားႏွင္႔ သေဘာၤမ်ား၀င္ထြက္သြားလာႏုိင ္ ရန္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ေနရာမ်ားအား ေခတ္မီ စက္ယႏၱားရားမ်ားျဖင္႔ တူးေဖာ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ ္ေၾကာင္း ကုိလည္း သိရွိရသည္။
အာရကန္ ကုိကုိ
... အဆုိပါ စီမံကိန္းကုိ အိႏၵိယ-ျမန္မာ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင္႔ တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး (၂၀၀၉)ခုႏွစ္မွ စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
"ဆိပ္ကမ္းေျမဖုိ႔ အၾကမ္းထည္လုပ္ငန္းေတြေတာ႔ ၿပီးစီးသေလာက္ ရွိေနပါၿပီ။ အေခ်ာသတ္ဖုိ႔ေလာက္ပဲ ရွိေတာ႔ တာပါ။ သေဘာၤခ်ည္းကပ္ ဆိပ္ခံတံတားတည္ေဆာက္မႈေတြကေ
အဆုိပါ စီမံကိန္းၿပီးစီးပါက အိႏၵိယ-ျမန္မာ သေဘာတူညီခ်က္အရ အိႏၵိယအစုိးရမွ ျမန္မာအစုိးရအသုိ႔ လြဲေျပာင္းေပးအပ္ရမည္ျဖစ္ၿပ
ႏွစ္ႏုိင္ငံကုန္သြယ္မႈျပဳလု
ထိုကဲ႔သို႔ သြားလာႏိုင္ရန္ အဆုိပါ ျမစ္လမ္းေၾကာင္းရွိ ေရတိမ္ေသာင္မ်ားႏွင္႔ သေဘာၤမ်ား၀င္ထြက္သြားလာႏုိင
အာရကန္ ကုိကုိ