ယာဥ္ေၾကာၾကပ္မႈ ေရွာင္လိုလွ်င္ သေဘၤာစီးပါ

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို
ေရွာင္လႊဲႏုိင္မည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ တစ္ခုျဖစ္ေသာ
River Ferry ခရီးစဥ္သစ္တစ္ခုကို ေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဦးစီး ႒ာနႏွင့္ FMI
ကုမၸဏီတို႔ပူးေပါင္း၍ ႏွစ္ထပ္သေဘၤာငယ္တစင္းျဖင့္
စတင္ေျပးဆြဲၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ဦးစီး႒ာနမွ သိရသည္။
...
လႈိင္ျမစ္ကို အသံုးျပဳကာ လႈိင္သာယာႏွင့္ လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္သို႔ ခရီးသည္
၂၈၀ ကို တင္ေဆာင္ ေျပးဆြဲမည့္ တံလွ်ပ္ေရယာဥ္ခရီးစဥ္ကို ၿပီးခဲ့သည့္ ေမ
၁၅ရက္က စတင္ ခဲ့ၿပီး မနက္ရံုးတက္ခ်ိန္ႏွင့္ ညေနရံုးဆင္းခ်ိန္ ၂ခ်ိန္ျဖင့္
စတင္ေျပးဆြဲေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယခင္ ႒ာနကေျပးဆြဲေနသည့္ “တံလွ်ပ္”အမည္ရ ေရယာဥ္အား ျပန္လည္ျပဳျပင္၍ ၀န္ေဆာင္မႈေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ယာဥ္စီးခမွာ ခရီးစဥ္တစ္ေၾကာင္း လွ်င္ ၂၅၀က်ပ္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဦးစီး႒ာနမွ ဒုတိယအေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ကေျပာသည္။
“အရင္က ႒ာနက ဆြဲေပးတုန္းက ရန္ကုန္တိုင္း မ.ထ.သနဲ႔ညွိၿပီး ကုတို႔ဆိပ္အထိ
ဘတ္စ္ကားေတြ ၀င္ဆြဲေပးဖို႔ လုပ္ခဲ့တယ္။ အေပၚက ညႊန္ၾကားေပမယ့္
တကယ္တမ္းေအာက္ေျခမွာက ကားဆရာေတြက မ၀င္ေပးခ်င္ေတာ့ ခရီးသည္ေတြက သီးသန္႔ႀကီး
လာမစီးႏိုင္ၾကဘူး။ သိပ္မွန္းထားသေလာက္ မေအာင္ ျမင္ခဲ့ဘူး။ အရံႈးခံၿပီး
ဆြဲခဲ့ရတယ္”ဟု ဒုတိယအေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးရွိန္းေယာက ဧရာ၀တီသို႔ေျပာသည္။
အဆိုပါ ျမစ္ေၾကာင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးခရီးစဥ္ကို
လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ရွမ္းေခ်ာင္းဆိပ္ကမ္းမွ စဥ့္အိုးတန္းဆိပ္ကမ္းသို႔
မနက္ ၆နာရီခြဲတစ္ႀကိမ္ႏွင့္ အျပန္ခရီးစဥ္ကို ညေန ၆နာရီတြင္တစ္ႀကိမ္
ေျပးဆြဲေနၿပီး လက္ရွိအေျခအေနတြက္ ခရီးသည္စီးနင္းလိုက္ပါမႈ
နည္းပါးေနေသးေၾကာင္း FMI ကုမဏီမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးကေျပာသည္။
လက္ရွိဆိုက္ကပ္ေနသည့္ ကုတို႔ဆိပ္ႏွစ္ခုအျပင္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၾကည့္ျမင္တိုင္ေစ်းႀကီးဆိပ္ခံတံတားသို႔လည္း အသြားအျပန္ဆိုက္ကပ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ကားမွတ္တိုင္မ်ားမွ ကုတို႔ဆိပ္သို႔ အခမဲ့ကားဖယ္ရီမ်ားလည္း ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သူကေျပာသည္။
“ မနက္ပိုင္းမွ လႈိင္သာယာဘက္ကေန ရန္ကုန္ဘက္ကို လိုက္တဲ့သူနဲတယ္။
ညေနပိုင္းအျပန္မွာေတာ့ မ်ားတယ္။ အခ်ိန္တိုးၿပီး ၂ စီးအသြားအျပန္ဆြဲေပး
ႏိုင္ရင္ေတာ့ စီးတဲ့သူေတြမ်ားလာမယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုက ရံႈးဖို႔မ်ားေနတဲ့အတြက္ ၂
စီးမဆြဲႏိုင္ေသးဘူး။ ၾကည့္ျမင္တိုင္ကမ္းမွာ ကပ္ႏိုင္ေအာင္ေတာ့
ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ဆီမွာ ခြင့္ေတာင္းထားတယ္” ဟု FMI ကုမၸဏီမွ
တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဦးေမာ္သိန္းက ဆက္လက္ေျပာသည္။
ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းသည္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တဖက္ကမ္းရွိ ေဒသမ်ားသို႔ River Ferry စနစ္ျဖင့္
ေျပးဆြဲေပးလွ်က္ရွိသည့္ ယာဥ္လိုင္း ၅ ခုရွိၿပီး ယင္းတို႔မွာ
ပန္းဆိုးတန္း-ဒလ၊ ၀ါးတန္း-ဒလ၊ စဥ့္အိုးတန္း-ဆာပါေခ်ာင္၊
ပန္းဆိုးတန္း-ဆိပ္ႀကီး၊ ပန္းဆိုးတန္း-ခေနာင္တို ခရီးစဥ္မ်ား ျဖစ္သည္။
ယင္းခရီးစဥ္မ်ားကို ေန႔စဥ္ ခရီးသြား ၄ ေသာင္းနီးပါး
အသံုးျပဳလွ်က္ရွိေၾကာင္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း၏ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္တြင္ ကုန္းလမ္းတစ္ခုတည္းကိုသာ အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳေနျခင္းေၾကာင့္
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ျခင္း၊ ကားၾကပ္ျခင္း စသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို
ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ
(JICA)ႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရတို႔ ပူးေပါင္း၍လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတအမိန္႔ျဖင့္ မၾကာေသးခင္ကဖြဲ႔စည္းလိုက္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ကလည္းေကာင္း ေရရွည္စီမံကိန္းမ်ားျပဳလုပ္လွ်က္ရွိသည္။
ယင္းစီမံကိန္းမ်ားအနက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းကို River Ferry စနစ္မ်ားျဖင့္ အားျဖည့္လုပ္ေဆာင္သြားမည့္ အခ်က္လည္း ပါ၀င္ သည္။
ဧရာ၀တီ
ရန္ကုန္-ဒလ ေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ျမင္ကြင္း
အပါတ္စဥ္တင္သမွ်ပို႕စ္မ်ားေခါင္းစဥ္အတိုင္းကလစ္၍ဖတ္နိုင္ပါတယ္