ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း
ေန႔စဥ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ပိုမိုအဆင္ေျပရန္အတြက္ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ား
လက္ရွိေျပးဆြဲေနေသာစနစ္ကို ျပန္ လည္ျပင္ဆင္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
အသစ္ဖြဲ႔စည္းလိုက္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး
အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔(Yangon City Public Transport Authority-YCPTA)က ေျပာသည္။
... “က်စ္လ်စ္တဲ့ ယာဥ္လိုင္းစနစ္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ျပင္မယ္၊ လိုင္းေတြ ျပန္သန္႔မယ္၊ ကုမၸဏီပိုင္၊ အဖြဲ႔အစည္းပိုင္ စနစ္မ်ိဳးနဲ႔သြားမယ္၊ ပိုင္ဆိုင္မႈ စုစည္းတာမ်ိဳး၊ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြကို လစာေပးတဲ့စနစ္နဲ႔ သြားတာမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ ေတြရွိပါတယ္၊ အခုက လိုင္း၀င္ထားၿပီး ၀င္မဆြဲတဲ့လိုင္းေတြ ရွိေနတယ္”ဟု YCPTA အတြင္းေရးမႉး ဦးလွေအာင္က ဧရာ၀တီသို႔ေျပာ သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လက္ရွိသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းအဖြဲ႔ ၁၇ ဖြဲ႕ရွိၿပီး ယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၃၉၅ လိုင္း ရွိေၾကာင္း၊ ေျပးဆြဲခြင့္ မွတ္ပံု တင္ ခ်ေပးထားသည့္ ဘတ္စ္ကား အစီးေရ ေပါင္း ၆၀၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္း ႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟို ေကာ္မတီ ၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ သိရသည္။
ဦးလွေအာင္က ဆက္လက္ၿပီး“ထိုင္ခံုျပည့္လွ ်င္
လူထပ္မတင္ရ”ဆိုသည့္ မူလ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ မကိုက္ညီဘဲ သာမန္ ယာဥ္လိုင္း
မ်ားကဲ့သို႔ ေျပးဆြဲေနသည့္ အထူး ယာဥ္လိုင္း မ်ားကိုလည္း
ျပန္လည္သံုးသပ္ေနၿပီး ခရီးသည္ႏွင့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္
အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြား ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ႏွင့္
ပတ္သက္၍ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္သည့္ အခ်က္မ်ားကို YCPTA က
ေလ့လာမႈမ်ားျပဳလုပ္ၿပီး ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရထံ တင္ျပထားသည္ဟုလည္း
၎က ဆုိသည္။
ထို႔အျပင္ လမ္းစနစ္၊ ယာဥ္ေၾကာစနစ္၊ မီးပိြဳင့္စနစ္မ်ားႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ လမ္းအသံုးျပဳပံု စနစ္မ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ေလ့လာသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္ း သိရသည္။
“ေရရွည္ စီမံကိန္းအေနနဲ႔ ေရေၾကာင္းကေန ဖယ္ရီစနစ္ လုပ္သင့္တာေတြ ပါတယ္။ ပန္းလႈိင္ျမစ္နဲ႔ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းကို ေရေၾကာင္း သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးအေနနဲ႔ သံုးလို႔ရတာေတြ တင္ျပထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရထားနဲ႔ကား ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္မယ့္ စနစ္ ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ေလ့လာေနပါတယ္။ ပိုေကာင္းလာေအာင္ လုပ္ဖို႔က က်ေနာ္တို႔နဲ႔တင္ မရပါဘူး။ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ၊ ယာဥ္ လုပ္ သားေတြနဲ႔ လူထုလည္း ပါ၀င္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္”ဟု ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေ ရး
အာဏာပိုင္အဖြဲ႔(Yangon City Public Transport Authority-YCPTA)ကို
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အမ်ားျပည္သူ ေန႔စဥ္အဆင္ေျပစြာ
သြားလာႏိုင္ေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿ ပီး စီမံခန္႔ခြဲရန္အတြက္ အဖြဲ႔၀င္ ၁၀ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းလိုက္ေၾကာင္း ေမ ၁၄ ရက္ေန႔ ရက္စြဲျဖင့္ အစိုးရက ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) ကလည္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိသည္။
ဧရာ၀တီ
... “က်စ္လ်စ္တဲ့ ယာဥ္လိုင္းစနစ္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ျပင္မယ္၊ လိုင္းေတြ ျပန္သန္႔မယ္၊ ကုမၸဏီပိုင္၊ အဖြဲ႔အစည္းပိုင္ စနစ္မ်ိဳးနဲ႔သြားမယ္၊ ပိုင္ဆိုင္မႈ စုစည္းတာမ်ိဳး၊ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြကို လစာေပးတဲ့စနစ္နဲ႔ သြားတာမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ ေတြရွိပါတယ္၊ အခုက လိုင္း၀င္ထားၿပီး ၀င္မဆြဲတဲ့လိုင္းေတြ ရွိေနတယ္”ဟု YCPTA အတြင္းေရးမႉး ဦးလွေအာင္က ဧရာ၀တီသို႔ေျပာ သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လက္ရွိသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းအဖြဲ႔ ၁၇ ဖြဲ႕ရွိၿပီး ယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၃၉၅ လိုင္း ရွိေၾကာင္း၊ ေျပးဆြဲခြင့္ မွတ္ပံု တင္ ခ်ေပးထားသည့္ ဘတ္စ္ကား အစီးေရ ေပါင္း ၆၀၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္း ႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟို ေကာ္မတီ ၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ သိရသည္။
ဦးလွေအာင္က ဆက္လက္ၿပီး“ထိုင္ခံုျပည့္လွ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ႏွင့္
ထို႔အျပင္ လမ္းစနစ္၊ ယာဥ္ေၾကာစနစ္၊ မီးပိြဳင့္စနစ္မ်ားႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ လမ္းအသံုးျပဳပံု စနစ္မ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ေလ့လာသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္
“ေရရွည္ စီမံကိန္းအေနနဲ႔ ေရေၾကာင္းကေန ဖယ္ရီစနစ္ လုပ္သင့္တာေတြ ပါတယ္။ ပန္းလႈိင္ျမစ္နဲ႔ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းကို ေရေၾကာင္း သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးအေနနဲ႔ သံုးလို႔ရတာေတြ တင္ျပထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရထားနဲ႔ကား ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္မယ့္ စနစ္ ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ေလ့လာေနပါတယ္။ ပိုေကာင္းလာေအာင္ လုပ္ဖို႔က က်ေနာ္တို႔နဲ႔တင္ မရပါဘူး။ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ၊ ယာဥ္ လုပ္ သားေတြနဲ႔ လူထုလည္း ပါ၀င္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္”ဟု ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) ကလည္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိသည္။
ဧရာ၀တီ