အင္တာနက္မွသင္ဆရာၿမင္ဆရာႏွင့္မိတ္ေဆြအားလံုးကိုဧရာဝတီသားမွေႏြးေထြးပ်ဴငွာစြာၾကိဳဆိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ၿမင္ဆရာမ်ားၿဇစ္ၾကေသာအလင္ေရာင္ၾကယ္မ်ားမေလးရွားကဆရာကိုေဂၚလီ၊ထိုင္းႏိုင္ငံမွကေနာင္သားေလး၊ဘေလာ့ခရီးသည္၊ညီေနမင္း၊ဦးေဇာ္၊ေမာင္ေစတနာႏွင့္အင္တာနက္မွဆရာသမားမ်ားအားလံုးကိုေက်းဇူးအထူးတင္လွ်က္ပါပဲခင္ဗ်ာ၊၊

24 May, 2013

မုိးေမွ်ာ္ေနတ့ဲ ျမဝတီ - မဲေဆာက္

ေသာင္ရင္းျမစ္ ျဖတ္သန္းရာ ျမ၀တီ မဲေဆာက္ေဒသသည္ ထုိင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး၏ အဓိက ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာျဖစ္ေနသည္
ရာသီဥတု အဆမတန္ပူျပင္းေနေသာေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမဲေဆာက္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံျမ၀တီၿမိဳ႕ကို ပိုင္းျခားထားသည့္နယ္ျခားေသာင္ရင္းျမစ္တြင္ ေရအနက္ ၂ ေပခြဲခန္႔သာ က်န္ရိွလာၿပီး စက္ေလွမ်ားျဖင့္ ကုန္သြယ္ရန္ ခက္ခဲလာသည္။ထိုင္းဘက္ျခမ္းအမွတ္ ၂ ေလွဂိတ္မွတဆင့္ ဘီယာႏွင့္ အခ်ိဳရည္မ်ိဳးစံု တင္သြင္းသည့္ ျမန္မာကုန္သည္တဦးက စက္ေလွအျပည့္ တင္လို႔ မရေတာ့ ပစၥည္းကို အလီလီကဲ့ေနရတယ္။ ဒီလကုန္လို႔မွ မိုးမရြာရင္ ေသာင္ရင္းျမစ္ေပၚ ကုန္တင္စက္ေလွေတြ သြားလို႔ရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု ဧရာ၀တီသတင္းဌာနကိုေျပာသည္။

သဲစုပ္စက္မ်ားအသံုးျပဳ၍  ျမစ္အတြင္း စက္ေလွတစီးစာ သြားလာႏိုင္မည့္ ေရလမ္းေၾကာကို ရွာေဖြကာ ကုန္ပို႔ေဆာင္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။

ျမစ္ နဲ႔ တံတား

ျမစ္အတြင္း ကုန္စည္စီးဆင္းသည့္ အဓိက စက္ေလွဂိတ္ ၁၀ ခုခန္႔ရိွသည္။

ထိုင္းကုန္ပစၥည္းမ်ား ဤလမ္းေၾကာင္းမွ ၀င္ေရာက္မႈမွာ လစဥ္ ဘတ္ သန္းေပါင္း ေလးေထာင္ ေက်ာ္ဘိုးရိွသည္ဟု သိရသည္။

ထုိပမာဏထဲမွ ၃ ပံု ၁ ပံုမွာ  ျမန္မာဘက္က ပိတ္ပင္္ထားသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ၿပီး စက္ေလွမ်ားျဖင့္ တင္ပို႔ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

မဲေဆာက္-ျမ၀တီခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားမွတဆင့္ ၀င္ေရာက္သည့္ ကုန္စည္ပမာဏမွာ ကုန္သြယ္မႈ၏ ထက္၀က္ခန္႔သာရိွသည္ဟု သိရသည္။

ခရီးသည္လည္းျဖတ္၊ ကုန္လည္းျဖတ္


ျမန္မာႏိုင္ငံသား တေထာင္ ခန္႔လည္း ေသာင္ရင္းျမစ္ ျဖတ္ၿပီး ေန႔စဥ္ သြားလာေနၾကသည္ဟု ျမန္မာစက္ေလွေမာင္းသူမ်ားက ေျပာသည္။

ျမ၀တီမွမဲေဆာက္သို ႔ေန႔စဥ္အသြားအျပန္အလုပ္ဆင္းေနသည့္ မစန္းစန္းေမာ္က...
“က်မက ေဘာဂိတ္ကေန ေန႔တိုင္းစက္ေလွနဲ႔ကူးရတာ။
အသြားအျပန္ (က်ပ္) တေထာင္ ေပးရတယ္။ ေရက ေဘာဂိတ္မွာ ဒူးေခါင္းေအာက္ပဲ ရိွေတာ့တယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ကူးလို႔ ရတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကူးခြင့္မရဘူး။ စက္ေလွနဲ႔ပဲ သြားရတယ္။
ေလွကလည္း ခဏခဏ ျမစ္လယ္မွာေသာင္တင္တယ္။ က်မက ျမ၀တီဇာတိပဲ။ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ၿပီ။ ဒီလိုမ်ိဳး ေသာင္ရင္းျမစ္ေရခမ္းတာ ဒီႏွစ္မွာ အဆိုးဆုံးပဲ။ အရင္ကမရိွခဲ့ဘူး” ဟု ေျပာသည္။

ျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္ ေဒသတခ်ဳိ႕တြင္လည္း  တြင္းေရခမ္းေျခာက္မႈ၊ ေရရွားပါးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္ဟုလည္း မစန္းစန္းေမာ္ကေျပာသည္။


အနက္ ၂ ေပခန္႔သာက်န္ရိွသည့္ ေသာင္းရင္းျမစ္ကို ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားအနီးတြင္ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု- ျပည္ေတာ္ျမင့္/ဧရာ၀တီ)

အပါတ္စဥ္တင္သမွ်ပို႕စ္မ်ားေခါင္းစဥ္အတိုင္းကလစ္၍ဖတ္နိုင္ပါတယ္

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...