ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားမ်ား မၾကာခဏ ျပင္ဆင္ေနရၿပီး အဓိကအားျဖင့္ ေအာက္တိန္း
အရည္အေသြး မျပည့္မီသည့္ အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း ကား Services စင္တာမ်ားက
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယခုႏႇစ္ပိုင္းအတြင္း အဓိကၾကံဳေတြ႕ရသည့္ ျပႆနာမႇာ ကားပလပ္မ်ား မၾကာခဏ လဲေနရသည့္ ျပႆနာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိပလပ္လဲရျခင္း၏ အဓိကျပစ္ခ်က္မႇာ စက္သံုးဆီအရည္အေသြး မမႇန္သည့္အတြက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကားအင္ဂ်င္ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ေထာက္ျပသည္။
၂၀၁၀၊ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္ထုတ္ ကားသစ္မ်ားပါ ပလပ္မ်ားလဲလႇယ္ရသည့္ ဒုကၡၾကံဳလာရေၾကာင္း၊ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံထုတ္ ကားမ်ားအျပင္ ဥေရာပထုတ္ ကားမ်ားပါ လဲလႇယ္လာရေၾကာင္း၊ ဥေရာပထုတ္ ကားမ်ားမႇာ တစ္ခုခုပ်က္လွ်င္ အပိုပစၥည္း ရႇာရခက္သည့္ ျပႆနာကိုပါ ရင္ဆိုင္ရေၾကာင္း သိရသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႕က ေရြးခ်ယ္စရာမရႇိဘူး။ သူတို႔သတ္မႇတ္တဲ့ ေစ်းနဲ႔၀ယ္တယ္။ အရည္အေသြးျပည့္၊ မျပည့္က ဘယ္လိုမႇ မသိႏိုင္ဘူး။ ကားပ်က္လို႔ သြားျပတိုင္း ပလပ္လဲေနရတယ္။ တစ္ႏႇစ္အတြင္းမႇာ ပလပ္သံုးခါလဲရတယ္။ ေအာက္တိန္းက အဓိကပဲ။ အခု ၉၂ ရြန္လို႔ေျပာတယ္။ မျပည့္လို႕ေပါ့။ တင္သြင္းတုန္း ကတည္းက နိမ့္တာသြင္းတာလား ဒီေရာက္မႇပဲ အေရာအေႏႇာေၾကာင့္ ျဖစ္တာလားမသိဘူး။ မျပည့္တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ အခုဆီဆိုင္ မျပည့္လို႔ အေရးယူေပးတဲ့အတြက္ အားလံုးနီးပါး အျပည့္အ၀ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အရည္အေသြး မမီေတာ့ ကားပါ ထိခိုက္ျပန္ေရာ။ စက္သံုးဆီဆိုင္ေတြအေနနဲ႔ သင့္တင့္တဲ့ အျမတ္လည္း ယူထားၿပီးၿပီပဲ။ အရည္အေသြးပိုင္းကိုေတာ့ ေျပာတဲ့အတိုင္း ေရာင္းေပးသင့္တယ္'' ဟု ကားမၾကာခဏပ်က္၍ ျပင္ဆင္ေနရသူ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
ထို႔အတြက္ စက္သံုးဆီအား အျခင္အတြယ္ ျပည့္၊ မျပည့္ စစ္ေဆးအေရးယူ ေပးေနသည့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန၊ ေရနံထြက္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းသိုေလႇာင္ သယ္ယူျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ထိန္းသိမ္းႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီ အေနျဖင့္ စက္သံုးဆီ အရည္အေသြးပိုင္းကိုပါ စစ္ေဆးေပးသင့္ေၾကာင္း ဆိုၾကသည္။
EMG
စက္သံုးဆီ သယ္ေဆာင္လာသည့္ ဆီသယ္ယာဥ္မ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္
ယခုႏႇစ္ပိုင္းအတြင္း အဓိကၾကံဳေတြ႕ရသည့္ ျပႆနာမႇာ ကားပလပ္မ်ား မၾကာခဏ လဲေနရသည့္ ျပႆနာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိပလပ္လဲရျခင္း၏ အဓိကျပစ္ခ်က္မႇာ စက္သံုးဆီအရည္အေသြး မမႇန္သည့္အတြက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကားအင္ဂ်င္ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ေထာက္ျပသည္။
၂၀၁၀၊ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္ထုတ္ ကားသစ္မ်ားပါ ပလပ္မ်ားလဲလႇယ္ရသည့္ ဒုကၡၾကံဳလာရေၾကာင္း၊ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံထုတ္ ကားမ်ားအျပင္ ဥေရာပထုတ္ ကားမ်ားပါ လဲလႇယ္လာရေၾကာင္း၊ ဥေရာပထုတ္ ကားမ်ားမႇာ တစ္ခုခုပ်က္လွ်င္ အပိုပစၥည္း ရႇာရခက္သည့္ ျပႆနာကိုပါ ရင္ဆိုင္ရေၾကာင္း သိရသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႕က ေရြးခ်ယ္စရာမရႇိဘူး။ သူတို႔သတ္မႇတ္တဲ့ ေစ်းနဲ႔၀ယ္တယ္။ အရည္အေသြးျပည့္၊ မျပည့္က ဘယ္လိုမႇ မသိႏိုင္ဘူး။ ကားပ်က္လို႔ သြားျပတိုင္း ပလပ္လဲေနရတယ္။ တစ္ႏႇစ္အတြင္းမႇာ ပလပ္သံုးခါလဲရတယ္။ ေအာက္တိန္းက အဓိကပဲ။ အခု ၉၂ ရြန္လို႔ေျပာတယ္။ မျပည့္လို႕ေပါ့။ တင္သြင္းတုန္း ကတည္းက နိမ့္တာသြင္းတာလား ဒီေရာက္မႇပဲ အေရာအေႏႇာေၾကာင့္ ျဖစ္တာလားမသိဘူး။ မျပည့္တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ အခုဆီဆိုင္ မျပည့္လို႔ အေရးယူေပးတဲ့အတြက္ အားလံုးနီးပါး အျပည့္အ၀ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အရည္အေသြး မမီေတာ့ ကားပါ ထိခိုက္ျပန္ေရာ။ စက္သံုးဆီဆိုင္ေတြအေနနဲ႔ သင့္တင့္တဲ့ အျမတ္လည္း ယူထားၿပီးၿပီပဲ။ အရည္အေသြးပိုင္းကိုေတာ့ ေျပာတဲ့အတိုင္း ေရာင္းေပးသင့္တယ္'' ဟု ကားမၾကာခဏပ်က္၍ ျပင္ဆင္ေနရသူ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
ထို႔အတြက္ စက္သံုးဆီအား အျခင္အတြယ္ ျပည့္၊ မျပည့္ စစ္ေဆးအေရးယူ ေပးေနသည့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန၊ ေရနံထြက္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းသိုေလႇာင္ သယ္ယူျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္းခ်ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ထိန္းသိမ္းႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီ အေနျဖင့္ စက္သံုးဆီ အရည္အေသြးပိုင္းကိုပါ စစ္ေဆးေပးသင့္ေၾကာင္း ဆိုၾကသည္။
EMG
စက္သံုးဆီ သယ္ေဆာင္လာသည့္ ဆီသယ္ယာဥ္မ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္