
Suzuki သည္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္အထိ ပစ္ကပ္ (R-) ႏွင့္ ၀က္ဂြန္ (R+) ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ဆုိင္ကယ္ မ်ား ေရာင္းခ်ခဲ့ဖူးၿပီး ယခုသံုးႏွစ္၀န္းက်င္ ကာလတြင္ ျမန္မာေစ်းကြက္သုိ႔ ျပန္လည္ ၀င္ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခင္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ခ်ိန္တြင္ ပစ္ကပ္ႏွင့္ ၀က္ဂြန္ႏွစ္မ်ဳိးေပါင္း ယာဥ္စီးေရ ၆၀၀၀ ခန္႔ႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္စီးေရ ၁၀၀၀၀ ခန္႔ ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။
Myanmar Suzuki Motor Co.,Ltd သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တစ္လလွ်င္ ယာဥ္စီးေရ ၁၀၀ ထုတ္လုပ္ႏုိင္သည့္ စက္႐ုံကုိ တည္ေထာင္ထားၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္က ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလက ခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
Suzuki သည္ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း တစ္ ဦးတည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျဖင့္ ၀င္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္ၿပီး ပထမအႀကိမ္ ၀င္ေရာက္လာစဥ္က တုိယုိတာအုပ္စု၀င္ Toyota Tsusho ေကာ္ပုိေရးရွင္းႏွင့္ အက်ဳိးတူဖက္စပ္ လုပ္ကုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
Suzuki သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စက္႐ုံတည္ေထာင္ထားသည့္ တစ္ခုတည္းေသာ ဂ်ပန္ကားကုမၸဏီျဖစ္ၿပီး စက္႐ုံကုိ တုိးခ်ဲ႕ဖြဲ႕စည္းသြားရန္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ Suzuki ယာဥ္တပ္ဆင္မႈ စက္႐ုံကုိ ၂၃/၄၇၆ (ဂ) မုိးကုတ္လမ္း ေတာင္ဒဂံု စက္မႈဇုန္တြင္ တည္ေထာင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
Suzuki ေမာ္တာေကာ္ပုိေရးရွင္းကုိ ၁၉၀၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၏ စတုတၳေျမာက္ အႀကီးဆံုး ကားကုမၸဏီ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရ သံုးသန္း၀န္းက်င္ ေရာင္းခ်ခဲ့ရၿပီး ၀င္ေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၂ ဘီလ်ံ၀န္းက်င္ ရရွိခဲ့သည္။
Suzuki ကားမ်ားကုိ ကမၻာ့ႏုိင္ငံေပါင္း ၁၉၀ ေက်ာ္တြင္ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်လ်က္ရွိၿပီး ၎၏ ကားအမ်ဳိးအစားမ်ားမွာ Alto၊ Lapin၊ MR Wagon၊ Palette၊ Wagon R၊ Solio၊ Splash၊ Swift၊ SX4၊ Kizashi၊ Every၊ Every Landy၊ Ertiga၊ Landy၊ APV၊ Jimny၊ Escudo၊ Carry၊ Equator စသည္တုိ႔ ျဖစ္သည္။
(Lwin And Swan ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ Suzuki ကား အေရာင္းျပခန္းႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈစင္တာကို ေတြ႕ရစဥ္)